lørdag den 8. januar 2011

Verdens nemmeste snack

Jeg er sliksulten, tit og ofte - som i hele tiden. For at kunne holde samvittigheden i nogen lunden form, forsøger jeg mig med noget så kedeligt som sunde snack. Sojamandler er faktisk en klassiker her i huset, som bliver lavet igen og igen, og som efter min mening smager rigtig dejligt.

Nammenam - skålen er fra Sori Yanagi, som du kan læse mere om her


Jeg laver dem selv ved at hælde lidt soja i en lille gryde (synes den fra Xing Fu karameliserser bedst) og så mandler på, så bliver der tændt for varmen og rørt rundt, indtil sojaen ikke længere er flydende, men sidder fast på mandlerne, i noget der minder om sojakaramel.
Jeg synes, at sojamandlerene er rigtig gode venner med Manchego ost, semidryed tomater, humus, grissinistænger og lækkert sinke.

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...