torsdag den 6. januar 2011

Jeg er forelsket

Bestikket (billede lånt fra Designdelicatessen)

i Sori Yanagi. Japans svar på Arne Jacobsen bliver han ofte beskrevet som, så det vil jeg også gøre. Han er vist mest kendt for sin skammel Butterfly Stool (som allerede er på min ønskeliste). Men jeg synes rigtig godt om hans køkkenting, jeg har allerede en del af hans skåle og en thekande, som vist også er ham. Men nu har jeg lige set hans bestik, og det er altså kærlighed ved første blik. Jeg har i mange år hældt til Fuga-serien, som også er smuk og praktisk. Men lige nu er jeg helt solgt til Black Cutlery. Det er dyrt, rigtig dyrt. Men tænker at jeg kan ønske mig det én ske ad gangen. Så når jeg en gang er 80 år har jeg nok, så jeg kan dække til 12.

Butterfly stool (foto lånt fra Designdelicatessen)

En af de skåle der allerede bor i mit køkken
(Foto lånt fra thelollipopshop.com)
 .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...