tirsdag den 18. januar 2011

Japanofil 1

Kort over Japan
(kort lånt her)


Jeg er lidt japanofil, synes faktisk, at japanerne er et af de allersjoveste og mest interessante folkefærd. Jeg er vild med deres æstetiske sans og til tider mangel på samme. Jeg bliver i godt humør ved tanken om alle de modsætninger én kultur kan indeholde, og en af de ting jeg gerne vil vide meget mere om er Japan. Jeg er så heldig at have en vaskeægte japansk veninde, hun er vild med Danmark og alt hvad vi indeholder.
Et sted der altid gør mig i bedre humør, er den lille butik i Gothersgade, der hedder Taeko. I går havde jeg ikke verdens bedste dag, men et smut forbi lille Japan fik humøret lidt op. Hende der ejer butikken, er en vældig sød og meget høflig lille japanes. Hun sælger forskellige klassiske japanske ting som; papir, thekrus, thekander og origamipapir. Læg vejen forbi, hvis du skulle trænge til lidt zen.




1 kommentar:

  1. Det er en af mine ynglingbutikker i Kbh. Når man først har været der en gang, vender man altid tilbage. Og der kommer jo også altid noget med hjem...:-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...