fredag den 21. januar 2011

Opskrift på minimuffins

Der er flere, der har spurgt til de minimuffins, jeg har vist i et tidligere indlæg. Søde Pernille har sendt mig, den opskrift hun har fulgt og jeg vil hermed formidle den, så alle I andre også kan nyde de små lækre sataner.

Uuuhmm me lækker pynt.


Cupcakes

125 g smør
2 æg
125 g mel
125 g rørsukker
1 tsk bagepulver
Korn af en stang vanille
1/2 tsk salt
1/2 dl mælk

Cheesecreme:
200 g flormelis
200 g flødeost
1 spsk blødt smør
Evt frugtfarve
Pynt

Smelt smørret, tilsæt mælk og pisk æggene i ét ad gangen. Bland mel, salt, vanille, rørsukker og bagepulver i en afnden skål- Hæld derefter væsken i skålen lidt efter lidt, mens der røres til dejen er glat.

Kom dejen i muffingsforme. Bages ved 200 frader i 15-20 min. Efter afkøling pyntes de.

Cheesecreme: Rør ost og folrmelis sammen. Når cremen er helt glat i konsistensen, røres smøret i. Tilsæt evt et par dråber frugtfarve. Fordeles på kagerne med en sprøjtepose. Pynt med sølvkugler og andet sjovt.

Portionen svarer til 10 alm muffins. Jeg lavede flere mindre. De skal ikke bage helt så lang tid.
(Mini muffinsform er købt i "kunst og køkkentøj").

God fornøjelse. /P:-)


På rad og række.


Hvis der skulle være nogen ude i landet, der læser med, som ikke kender den fantastisk butik Kunst og Køkkentøj, vil jeg anbefale straks at gennem dankortet væk, for derefter at tjekke deres hjemmeside ud. Det er et lille stykke af lykken. Personligt ønsker jeg mig en af hver (mindst)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...