lørdag den 29. oktober 2011

Gys eller guf!

For lidt siden stod der tre zombier ude i vores opgange og sagde: 'Gys eller guf!' Vi var ikke lige forberedt på Halloween og derfor, overaskende nok, slikløse. Da de var gået igen, kom den sure gammel, og efter min mening yderst usympatiske, gamle mand, der bor dybt inde i Hr.F frem. Han vrissede noget om '... jeg vidste ikke lige, at det var: Tiggergang Halloween der ringede på'. Jeg hader, når folk har den indstilling. Fint nok, hvis du ikke er med på moden, eller ikke har lyst til at give slik (Så lad vær!). Men hold nu kæft ellers, det er jo bare nogle børn, der forsøger at have en sjov aften, og oven i købet har gjort sig umage med at klæde sig ud.
Da jeg var barn, var jeg aldrig ude til fastelavn, fordi jeg havde overhørt en børnehavepædagog sig til en anden, at den slags varnoget tiggeri. Jeg tuder simpelthen ikke, for jeg var godt klar over at tiggeri, var noget MEGET dårligt. Helt ærligt, så er det da vildt ærgerligt, at den barnlige glæde skulle tages fra mig (og evt. andre). Det er min meningen, at hvis man som voksent menneske ikke kan glæde sig over barnlig begejstring (og hoppe med på legen) eller sige til børn, på en pæn måde, at den tradition bruger vi ikke her, og dermed være adeles uforpligtet, så er man lidt sølle.

Godt at den sure gamle mand, ikke kommer frem så tit, og i øvrigt hurtigt forsvinder igen, når jeg bliver mopset over hans latterlige indstilling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...