torsdag den 6. oktober 2011

Togentusiat

Vi skal have masser af skinner!
Kva mit arbejde er jeg en gang imellem i kontakt med togentusiater. De er en overraskende stor gruppe, fortrinsvis herre i 50+ kategorien, virkeligt dårligt organiserede og med flere fraktioner. Der er dem, der hedder nummertællerne, som går op i, hvilket tog der kørte fra, hvilken station med hvilke vogne til en billetpris af 33 øre. Og så er der transporthistorikerne, der går op i hvilket signal, der hører til hvilke skinner på given tidspunkt. Begge grupper synes, de andre er lidt fjollede og de selv er lidt klogere. Fælles for begge grupper, er efter min erfaring, total mangel på social fornemmelse og realistisk sans. Men ak og vé jeg er vist ved at blive en af slagsen, i hvert fald er jeg den her i huset, der er ubetinget mest interesseret i Sveskens nye BRIO togsæt. Jeg elsker det og er parat til at bruge alle vores sparepenge på skinner, banegård, bjerge, broer, færger og gejl! Svesken vil helst styre det elektriske tog (hvornår er det blasfemiske batteritog blevet en del af BRIO?) mens hun synes skinnerne er allerbedst skilt ad og lagt op i kassen eller min cykelkurv.


- Fra telefonen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...