tirsdag den 11. oktober 2011

Salmiakki

Njaaa det er ikke til os, mere til jer andre.


Der har gennem længere tid svirret rygter i blogland om, at Salmiakki var guds gave til den chokoladelystne.
Hr. og Fru fedladen her i Forstaden lader aldrig en undskyldning for chokolade gå forbi vore næser. spændingen var derfor vældig stor, da Hr. F havde fundet en plade og hjembragt den (altså uden at spise, den i hemmelighed på hjemturen - jo det sker). Jeg kan ligeså godt sige det med det sammen, endelig har vi mødt et stykke slik, vi i hvertfald ikke bliver afhængige af.
Jeg var ellers positivt stemt, da jeg er ret glad for det islandske fænomen Bingo kuler (på islandsk Bingo Kuglar eller noget den stil). Det er hård lakridskaramel, ala dem man fik smidt i hovedet i folkeren, overtråkket med lækker tyk chokolade. Så lakrids og chokolade er ikke nogen ny kombi i min mund, men helt ærlig, jeg glæder mig stadig til jeg en eller anden dag kan opdrive Bingo kugler her i landet. Sidder der nu nogen derude, der skulle kende til et sted, så skrive det straks i kommentarfeltet, og du vil blive belønnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...