torsdag den 14. juli 2011

Vi øver os i kage

Svesken fylder snart 1 år, hvis det skulle være gået forbi nogens næse. I den anledning skal familien samles og dette til et kagebord (nej ikke sønderjysk, bare kagebord). Vi har godt styr på gulerodskage, brunsviger, brownies, Sarah Bernard kager, jordbærtærten og vist nok også bananlagkagen, men der mangler ligesom en lidt frisk kage (gad vide om kager overhovedet kan være friske?) Jeg forsøger mig derfor i øjeblikket med cheesecakes. Jeg synes, de er flotte og så er de af en helt anden oprindelse end de andre kager på bordet. Jeg vil sige, det er med blandet resultat indtil nu. Jeg har forsøgt mig med en choko-orange og senest med en limesag. I choko-orangen glemte jeg at putte let pisket fløde i cremedelen og da jeg hældte geléen på skred de sirligt lagte appelsinstykker i svinget. Limesagen led gevaldigt under at det ikke var muligt at finde koldopløsligt gelantinepulver i dk (den er nok en meget tysk opfindelse) og at der derfor svømmede små stykker limevingummi af husblas rundt i cremen. Til gengæld så limekagen forrygende ud. Tænk sig, at noget der ligger så tæt op ad citronfromage på en bund af ladyfingers, kan se så fornem ud.


Limesagen med hakket pistace rundt på siden.



Chokosagen med lækre bløde chokolrøller på toppen, som dækkede over den skredne gelépynt.



- Fra telefonen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...