onsdag den 3. april 2013

Barsel for fuld drøn

Nå men i går var det så, at barsel for alvor gik i gang. Jeg er høj på tanken om, hvor meget jeg kan nå, nu hvor jeg er på barsel.

Jeg har besluttet, at jeg hver dag skal lave mindst én huslig ting. I hverdagen er jeg ret så forkælet af manden, der tager sig af det meste*, så derfor vil jeg gerne løfte barren en anelse, og deltage bare lidt i den almindelige husholdning.

Jeg planlægger ydermere at rydde ud i mit tøjskab, så der kan blive plads til noget nyt tøj, der ikke er huller i. Jeg vil også gerne sanere bogreolerne og få fjernet de bøger, jeg alligevel aldrig får åbnet igen og dermed noget plads på hylderne til luft (eller som et minimun bare få støvet af).

Men det første projekt er at få organiseret Sveskens legetøj ned i nogle kasser. Den slags kasser har de i Bilka, så Alfen og mig ind noget offentlig transport ud i den anden ende af byen for at drøne Fields igennem og finde kasser og en boghylde der. Desværre var der kun én kasse i Bilka og den var defekt, boghylden findes kun i deres netbutik. Så det var ret meget med uforrettet sag, at jeg tog derfra igen. Men vi fik da lige benyttet Fields ammelouge, hvor Alfen i et uopmærksomt øjeblik fra min side, viste sin tissemands formåen og tissede ud over det hele.

Vi havde også en aftale hos lægen til babyservice. Inden da rundede vi lige Torvehallerne for noget frokost. Jeg er en jævn pige, så jeg bliver altid lidt frustreret over udvalget af sandwich. Stik mig noget med 1000 Island, så er jeg lykkelig.
Derfor faldt mit valg af luksusfrokost på hjemmelavet toast fra 'Le Petit'. Toast er nemlig noget, vi godt kan lide i Forstaden. Rigtigt godt valg! For på Le Petit står en dejlig franskmand, der taler dansk på den måde, franskmænd taler i Disneyfilm. Min toast blev serveret med både 'et voila' og 'bon appetit', han kiggede begejstret på mit afkom og tilbød mig et glas vand og stillede endda chips frem.

Videre hos lægen klarede Alfen sin 5 ugers undersøgelse med bravur. Han er 63 cm lang, vejer 5,3 kg og er selvfølgelig et pragteksemplar af racen. Han fik også et kompliment af en fremmed mormor, der synes han var en flot fyr. Jeg kan ikke være mere enig.

På vej hjem rundede vi lige et center mere for at bytte noget tøj og gå i Silvan. I Silvan fik forårskådheden tag i mig, så jeg har købt forspiringsbakker og blomsterfrø. Hovedformålet var dog at købe et par kroge til Sveskens gynge nede i haven. Krogene fra sidste år er nemlig knækket, så der kan ikke meget gynge der.
Nede i 'Skruer & kroge' blev jeg mødt af frisk Silvanmand med sætningen: 'Hvad ønsker fruen?' Da jeg bad om kroge, blev der spurgt: 'Er det til at hænge børn op i?' og det var det jo, frem hev han et par ordenlige pløkker med spændeskiver og hele moletjavsen.
Så gik han i gang med at prale med sine børnebørn, særligt hende på 17 mdr var han stolt af, for hun kunne danse. Han sluttede med at klemme mig alfaderligt på armen, inden han gik videre til næste kunde.

Da vi endelig kom hjem, ramte vi sofaen hårdt og nåede lige en slapper, inden Svesken blev hentet hjem, manden returnerede fra den virkelig verden og aftenen gik slag i slag.
I dag har vi mest være på sofaen og gået tur i solskinnet.


*Ja han er en keeper, og jeg deler ikke! Follow my blog with Bloglovin

4 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig dag - er rimelige imponeret over dit aktivitetsniveau med bæbs på armen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen grund til at være alt for imponeret. Har siddet i sofaen siden.

      Slet
  2. Sikke en skøn lille bebs du har lavet der :-) er faldet lidt af på den her i blogland, men bruger instagram meget nu, så nu følger med der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også vild med instagram, men min tlf er pt i stykker, så jeg kan ikke lægge fotos op - piv.

      Jeg har vist ikke fundet dig, hvilket navn skal jeg lede efter?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...