tirsdag den 23. april 2013

Matche-neurosen

Som kompensation for at jeg er et rodehoved, har jeg udviklet en matche-neurose. Det er vældigt smart, for rod roder på en måde mindre, hvis det er ensfarvet.

Derfor kører jeg eksempelvis noget farvekode i vores hjem. Toilettet har grønt tema, soverværelset rødt, køkkenet blåt og stuen går fra hvid via grå over i sort. Altså ikke AL ting, men det meste er farvekoordinerede i rummets tema og det virker, når jeg selv skal sige det, ret godt.
Hr. F lever med det. Han blev også spurgt, om han ville føle sig umandig, hvis der kun var rødt sengetøj. Men han er jo selvfølgelig så meget mand, at det ikke er noget problem.

Til gengæld er det et problem, når de varer jeg gerne vil have, ikke findes i den rigtige farve. Det eneste der er at gøre, er jo at kontakte producenten. Derfor har jeg i forgangende uge været i kontakt med Urtekram for at høre, om ikke de ville lave en kaffedåse, der matchede deres te- og krydderi-dåser.
Dåserne er nemlig så pæne, at jeg er helt ok med de ikke er køkkenblå. Til min store fortrydelse sælger Urtekram ikke økokaffe nok til, at de har tænkt sig at lave en kaffedåse. Sådan en dåseform er åbenbart en bekostelig affære, som kræver en større markedsandel. Derfor vil jeg gerne opfordre alle til at købe noget af deres kaffe, så jeg kan få den dåse*.

Jeg har ledt efter en kaffedåse, som er ligeså pæn. Men tilsyneladende er dåseelskere lidt mere retro eller småblomstrede end jeg er.

*Og nej det her er ikke en sponsoreret indlæg. Bloggen her skal vist lige mangedoble sin læseskare, hvis der nogen sinde skal være interesse i at sponsorere mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...