mandag den 22. april 2013

Tinnitus

Vi skulle have brugt weekenden på at nyde det gode vejr og dyrke haven. Sveskens venner var sat i stævne på torvet til havedag og der var planlagt mange små gøremål i egen have. Havedagen på torvet blev noget afkortet af tøsens dårlige legeme, ligesom gøremål i egen have var også udfordret af febergøjsen.

Jeg troede, jeg skulle plante mine forspirede valmuer ud. Men har måtte konstatere, at de bare ikke er spiret. Sådan er det nok, når man hælder noget, der i mistænkeligt grad ligner birkes ned i pottemuld.
Alligevel hang jeg ud i haven, sammen med en af naboerne for at give mine blødende øre fred for lydniveauet i lejligheden. Svesken har nemlig klynket uafbrudt med sin pivestemme, der ligge så højt, at hvis hun går en oktav op, er det kun hunde og græshopper, der kan høre den.

Men lidt forår fik vi da brugt. Hr. F fik kælet for cyklen, hængt gardin op i stuen, monteret boghylder over Svesken seng og støvsuget huset. Det sidste var meget tiltrængt, da nullermændene var begyndt at blive territoriale og hvæse ondskabsfuldt af os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...