tirsdag den 6. marts 2012

Kan vi få en retoriker på banen?

Jeg ved godt, at jeg ikke er den der staver bedst, eller for den sags skyld mestre nogen som helst former for kommaregel. Men til gengæld ved jeg ved, hvad en bjørntjeneste er, og hvorfra udtrykket stammer. Præcis derfor er jeg også noget forundret over, at der findes en sprog-smutter her, jeg ikke kan gennemskue. Er der nogen af de kloge ord-passionistaer ude i blogland, der kan forklare mig, hvad der er i vejen med: 'Hun blev ramt i hjertekuglen'?

4 kommentarer:

  1. Nu er jeg ikke retoriker, men til gengæld ordpassionista (sejt ord btw) tenderende til sprogfascist.

    Smutteren er g'et i det sidste ord. Det hedder "hjertekulen" :-)

    SvarSlet
  2. Det hedder hjertekule, og er et hulrum under venstre brystben.

    SvarSlet
  3. Aha ja, det er selvfølgelig kule på den måde, jeg kender endda til kalkkulen, som er en hulrumsfætter.

    Tak for svarende i anatomikyndige personer.

    SvarSlet
  4. Jeg vil bare sige det samme som de andre. Og så vil jeg også godt sige, at det er ret strengt, at de kom mig i forkøbet. Elsker ord!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...