tirsdag den 20. december 2011

Legekøkken

Svesken, den lille dukkemor, er også glad for madlavning, borddækning og gryder. I øjeblikket hjælper hun os, men vores gryder er lige store nok til, at hun kan håndtere dem og der er lidt langt ned fra køkkenbordet (er bange for, at hun falder ned, en dag jeg vender ryggen til). Så ungen ønsker sig et legekøkken (synes vi). Det viser sig, at de færdigproducerede legekøkkener er i et formsprog mutti her, ikke synes er særligt pænt. De er klodsede, i en sær kombi er lakeret bøgetræ og bemalede flader og temmelig meget for højt til en sveske på 80 cm. Eller endnu værre i forfærdenligt plastikmateriale af den slags der kun kan glæde glæde børnehjerte og legetøjsproducenter.
Derfor har jeg været på jagt efter seje legekøkkener i lækker finish og med en højde ungen kan bruge. Det viser sig at lækre legekøkkener i den grad DIY af den slags der kræver et værksted, en tålmodig fingernem forældre og et aflagt tv-møbel. Vi har desværre ingen af delene eller plads til sådan en drøm, men det er skrevet bag øret til om et par år, hvor vi har et ægte palads med gildesal og enormt legeværelse.
I skal da lige se de to lækreste køkkener, jeg er stødt på.

Dette legekøkken er lavet ud af en IKEA-stol
Se mere her, hvor jeg har lånt billedet.

Jeg er totalt forelsket i det her køkken
Lavet af den seje blogger MCbabybump (se lige hendes header)

Svesken må indtil videre nøjes med et hjemmelavet køkken, af den slags der kan hænges højere på væggen, som hun vokser. Jeg har lavet skitsen, skal bare lige have det udført. Tror bestemt på at det bliver hen over julen ude i min far, så send lige noget god gør-det-selv-karama ik?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...