torsdag den 30. juni 2011

Hvem der bare havde lidt selvdisciplin

Det er ingen hemmelighed, at hvis jeg bare var en brøkdel så effektiv, som de fleste damer her i blogland, så var jeg, som dem, nok nået et par omgange rundt om jorden. Men jeg har større drømme og ambitioner, end jeg har hjerne, selvdisciplin og koncentrationsevne til. Lige i øjeblikket er det en Ph.d der står højt på ønskelisten. Der bliver oven i købet slået en op, som passer perfekt til det interessefelt, jeg har inden for min faggren. Jeg har også før leget med tanken om at blive forsker (hedder det ikke det, når man lavet Ph.d?). Så jeg har faktisk tidligere læst og sat mig ind i div. reglementer osv. men alt det, har jeg selvfølgelig glemt mere end én gang siden. De dårlige erfaringer til trods, vil jeg nok forsøger mig endnu engang. For helt ærligt det ville passe perfekt ind i vores flytte og formeringsplaner, hvis jeg lige fik 3 år med fast løn, fast stilling og god mulighed for fleksibilitet. Derfor roterer det meste af min hjerneaktivitet i disse dage om ansøgninger, klart formulerede intentioner og let forståeligt diagramtiske opsætninger af problematikker, som udelukkende findes for meget få mennesker her i landet (hermed ikke sagt, at det er uvigtigt. Der er bare ikke så mange lægmænd, der kan se vigtigheden endnu vel'da?)

Ligesom Linda og hendes flyttekasser, er jeg også bedst i starten af et projekt, og noget tung i røven i slutningen. Så jeg skal have fundet ud af, hvordan jeg får hevet mig selv helt igennem sådan et 3 åring projekt, altså hvis jeg får det ik'? Nogen gode råd`?

3 kommentarer:

  1. Når først man har fået stillingen, så skriver sådan en ph.d. da sig selv. Gør den ikke? Nå, men under alle omstændigheder bliver det jo sjovt. Hvad kan det ellers blive når man får lov til (og bliver betalt for!) at gå og nørde med noget obskurt (og sejt) som man elsker?

    SvarSlet
  2. Jeg har også hørt at afhandlingen skriver sig selv. Det skulle faktisk slet ikke være så svært, man skal bare skrive det et ord af gangen :) Hep hep herfra!

    SvarSlet
  3. God fornøjelse med afhandlingen, når motivationen selvfølgelig lige pludselig kommer dumpende til dig :)


    Sommerhilsen

    Lauge
    København spisesteder
    http://y-1.dk/

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...