torsdag den 9. juni 2011

Olivenjagten

Et udpluk af nogle af de oliven, der pt bor i mit køkken.
Det er dem i spanden, jeg plejer at spise, det er stort set kun mig,
der spiser oliven på matriklen så det er hele spande der ender nede i min mave.

Min favorit olivenpusher er holdt op med at sælge oliven. Det er måske fair nok, når manden er vinhandler. Alligevel er det en sorgens dag, da jeg helst kun spiser en meget specifik oliven. Desværre er de yndige, delikate og franske oliven nicoise ikke særlig populær i forhold til deres mere svulstige græske fætter kalamti, som tilsyneladende er den eneste oliven, der kan sælges i danske supermarkeder.
Der er jo mange meninger om oliven og som sagt synes jeg, at oliven nicoise er den lækreste af alle (jeg har smagt mange forskellige oliven, og når altid til denne konklusion). Efter min mening er nicoise helt perfekt fordi den er glat, fast og salt. Den er ikke syrlig som mange andre oliven, fordi nicoise oliven altid* opbevares i olie i stedet for sur konservesvand. Men nu skal jeg finde et nyt sted hiven oliven hjem fra. Hvis I kender noget sted i kbh, hvor de små himmerigsmundfulde sælges, så sig endelig til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...