onsdag den 6. april 2011

Busfascisten


Jeg benytter mig en gang i mellem af den dejlige offentlige transport. Jeg kan ret godt lide busser, eller i hvertfald konceptet. Synes nu nok, at en del busser kunne trænge til at blive luftet lidt ud, og få med en hurtigt opvredet klud.
Der er flere ting, der er dejlige ved busser, man kan sidde på sin flade og strikke på evighedsprojektet, og så kan man være heldig at komme op og køre med busfascisten. Det er jo ikke noget særligt pænt tilnavn, men han er skide underholdende. Han skælder ALLE ud, på sådan en bitter og let underspillet måde. Personligt er jeg blevet kaldt tilbage til indgangen, fordi jeg kom til at vise min buskort på hovedet, og han derfor slet ikke kunne se, at det var mig på billedet. Sidst jeg var ude at køre med ham, var det sætninger som: "Ryk ned bagi, det koster IKKE ekstra, og så er der også en dør, der kan bruges, når man skal ud" og "Ja, vi giver lige plads til en barnevogn, der ikke har givet tegn til at skulle med" - da damen med barnevognen stod af, råbte han lige ud af fordøren, at hun fremover skulle huske at vinke og trykke på knappen, så han ikke skulle læse tanker. Jeg tænker, at han må have nogle meget lange arbejdsdage, når alle der skal med bussen, kun står på for at genere ham. Så er det alligevel lang tid at skulle bruge otte timer sammen med en flok idioter, der gør det hele forkert. Så selv om jeg er godt underholdt, får jeg også lidt ondt i maven over, at det hele er så surt for ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...