torsdag den 20. december 2012

Juleræset

Normaltvis synes jeg ikke, juleræset er noget ræs. Det skyldes mange ting bl.a. at jeg ikke rigtig har nogle meget stramme traditioner, der kræver noget af mig. Det skyldes også, at min storesøster ikke har indset, at jeg er over 30 og derfor altid har klaret temmelig meget af ræse-delen for mig.

I år er der fem gaver på min liste, jeg har udliciteret to af gaverne, og så er der kun tre tilbage jeg selv skal sørger for. Tre gaver, det er da overkommeligt. Hvis ikke lige det var fordi jeg har været syg i freaking fjorten dage af dec. og derfor er fjorten dage bagud med ALT. Fjorten dage bagud med oprydning, vasketøj og andre huslige pligter. Fjorten bagud med arbejde, hvilket er ret kritisk, da der lige er nogle småting der skal fikses inden der der barsel. Og fjorten dage bagud med jule-relateret-halløj.

I et, muligvis feberelateret, naivt øjeblik sidst på eftermiddagen besluttede jeg mig for, at jeg da lige kunne klare mine ærinde i Magasin. Frisk og med hjernen indstillet på 'lidt kø slår ingen af hesten' hoppede jeg glad på cykelen i forventning om at julegaverne var klaret på et øjeblik nede på Kongens Nytorv.
Men som den opmærksomme læser nok kan regne ud, så var det ikke tilfældet. Et splitsekund efter jeg var tråd i varmen indså jeg min fejl. Jeg lavede en U-vending og var ude derfra ganske hurtigt, men med uforløst sag.

Nu er det den 20. dec og netshopping er vist ikke aktuelt, så for en gangs skyld må jeg nok melde mig i horderne af stressede mænd, der panikshopper den 23. dec ca. kl 19:30. Så når I andre snydestarter på konfekt og ser romantisk julefilm, så send mig gerne noget lækkert gavekarma, så jeg kan klare køerne, svedeturene og de skide tre gaver uden at få et nervøst sammenbrud (eller føde i køkkenafdelingen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...