mandag den 20. december 2010

Om forventningens glæde

Jeg elsker at glæde mig, så meget, at jeg faktisk synes det er dejligt at vide, hvad der er i mine julegaver, for så kan jeg glæde mig til at få og pakke op i hele december. Sådan har jeg altid haft det, og det bunder nok i, at jeg ikke er spontan, ikke det fjerneste, om så mit liv afhang af det, ville det være svært for mig at tage en spontan beslutning.
Kalenderen der giver mig god grund til at drømme 

I øjeblikket glæder jeg mig ved tanken om, at jeg måske er så heldig at vinde på min skrabejulekalender. Jeg mangler kun to rensdyr for at vinde 5000 kr. eller én sølle mistelten for at vinde 500 kr. Siden jeg fik kalenderen forærende, har jeg drømt om, hvad evt. gevinster kunne bruges det. Den helt store gevinst skulle selvfølgelig bruges til et hus, vores helt eget hus (eller altså ikke et helt hus, men bare sådan til udbetaling og sådan), men nu hvor jeg øjner 5000 eller 500, drømmer jeg om møbler. Jeg samler på klassiske stole, så hvis det bliver i tusindenkronersklassen, jeg vinder, skal der flytte en stol eller to mere ind på matriklen, og hvis det er hundrekronersklassen, skal der flytte et tumlemøbel ind til Svesken.
Får helt sommerfugle i maven ved tanken om mit mulige held.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...