lørdag den 25. juli 2015

Solskin i lommen

I dag har været sådan en dejlig dag.





Vi havde en helt perfekt sløv morgen med tid til at læse bøger, øver spil på ipaden og zen-agtige brusebade til de voksne.

Til frokost spændte vi ungerne i fast i cykeltraileren, stak dem resten af pizzarester fra i går og drog mod Zoologisk Museum. Eller Logisk Museum som ællingerne kalder det. Det er en ret fint museum med mange knappe af trykke på for en 2 årig og genkendelige og eksotisk dyr for den 4 årige.
Hr. F var også dybt betaget, men det var af en meget pædagogiske mor, der var i gang med at forklare Darwins teorier for sin 7 årige.

Da vi var færdige der, rundede vi lige Famlieboden til den obligatoriske ferie-is, inden vi smuttede ned på Tårnlegepladsen. Det var vores første tur til den legeplads, hvilket i sig selv er for dårligt, når jeg nu er arkitekt und alles. Legepladsen skuffer på ingen måde, der er mange timers leg for både små og lidt større. Alfen synes også, at byggeprojektet over på Riget og de otte kraner, det kunne diske op med var rimelig spændende.
Jeg synes, det var ret fedt, at der var så mange andre familie. Ikke mindst at Øgle-familien også var at finde på Østerbro i dag og lige sagde 'Hej'.

Efter mange timers legeplads smuttede vi inden om Føtex på vej hjem for at købe aftensmad, der ikke var take away. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal overleve flere dage uden mit køkken. jeg drømmer bare om mad, der ikke er for salt, friturestegt eller smager lidt for meget af smagsforstærkere.

Vi brugte de sidste af aftenen på at spise vandmelon, ærter fra haven og give den gas med sæbebobler mens solens sendte et par af sine stråler ud over Forstaden. Den slags dage lægger jeg i lommen, til dårlige tider.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...