mandag den 13. maj 2013

Rabarber cumble

Jeg plyndrede min fars have for rabarber, inden vi tog hjem fra Fødeøen, og de skulle da bruges til noget fornuftigt. Derfor kylede jeg dem under noget smuldredej og ind i ovnen. Det er virkelig nemt, også for Svesken af hjælpe med, og det smager alt for godt. I får lige den opskrift, jeg har hittet på, efter inspiration fra søde mennesker på Insta og en veninde med hang til brun farin.

Til ca. 4 pers

Rabarber ca. 300 gram det er 5-6 stængler skæres i små stykker og lægges i et lille ovnfast fad.
100 gram blødt små, blandes med 50 gram farin, 50 gram rørsukker og 125 gram havregryn til smulrerdej der fordeles jævn ud over rabarberstykkerne inden det hele sættes i en 180 graders varm ovn i ca. 30 min.



Det smager fantastisk med creme fraiche til, eller skyr i en snæver vending. Som det ses på billedet er det nok meget godt, at jeg er Fortsadsblogger i stedet for madblogger. Der skal vist arbejdes lidt med madstylingen, hvis jeg skal slå igennem som gourmet.

3 kommentarer:

  1. Uhm, jeg æææælsker rabarber crumble! Men der skal flødeskum til... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vælger creme fraiche altid også til andre kager. Flødeskum hører til i lagkager og varm kakao.

      Slet
  2. Lækkert! Især med græsk yoghurt og kaffe til <3

    - Anne

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...