lørdag den 13. september 2014

Tanker om fag

Jeg overvejer, om jeg skal starte en fagblog. Bare sådan lidt for at huske mig selv på, hvorfor jeg valgte den retning, jeg gjorde, og hvad det er i hverdagen, der stadig får mig til at holde fast. Jeg har tænkt på det i flere år faktisk. Men der er noget der stopper mig. Faktisk er der mange ting, der stopper mig.

Jeg sidder eksempelvis i en stilling, hvor jeg jeg reelt ikke må mene noget, fordi der er politikere til den slags. Det er ikke fordi jeg er specielt uenige med de politkere, men jeg har i hvertfald ikke lov til at udtale mig på arbejde, uden først at have stemt af med andre. Kan jeg så lægge navn til egen meninger et andet sted, uden det bliver blandet sammen? Kan jeg overhovedet finde ud af at have en mening, og var det egenligt meningen med den blog at have en mening? De første tanker handlede mest om at dele, de ting der gør mig glad ved faget. Men en hel blog bare med happy go easy opdateringer ang. et fagligt emne, er det holdbart. Hvis jeg nu gerne vil mene noget, ved jeg så overhovedet selv, hvad jeg mener?

Jeg læser nogen gangen andres fagblogs og jeg synes, det er lige dele dejligt og skræmmende, for jeg må indrømme, at jeg er hård i min vurdering af andres holdninger, og derfor selvfølgeligt frygter andre vil være det samme mod mig.
Jeg har lyst, men jeg ved også at det kommer til at tage lang, lang, lang tid, for jeg vil få behov for at kvalitetssikre, kildetjekke og researche på det hele, og så er jeg pludselig meget langt væk fra de første tanker om, en uforpligtende 'Se her, det gør mig glad'-blog.
Derfor har jeg også overvejet om bloggen skal laves som en studiegruppe med et par kollegaer og studiekamerater. Så bliver det måske i brevformat lidt ala 'Michael Laudrups tænder'.

I første omgang er jeg gået i gang med at læse andres fagblog og er i den forbindelse utroligt frustrede over, at de ikke kan følges med bloglovin og derfor naturligt indgå i min blogflow.

Men hvis der skulle sidde en enkelt eller to derude med bevingede ord, bliver jeg ALTID glad for at høre om jeres erfaringer og holdninger til fagblogs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...