tirsdag den 21. april 2015

Drogen Vital

Lige da vinteren var på sit højest sendte Lahmé en gave til familien og mig. Pakken indeholdt et overflødighedshorn af vitaminpiller og kosttilskud fra Drogen Vital. I de spæde forårsmåneder har vi så testet os igennem børnevitaminer, gensing-tabeletter, urte-vitaminer, hår, hud & negle tilskud, ekstra d-vitamin og godt med hvidløg.



Ællingerne er begejstret for børnevitaminerne. Svesken får én om dagen, når vi husker det og Alfen tiltusker sig en halv engang mellem (selv om han er for lille). De er vilde med smagen og jeg er vild med, at de kan tykkes. Jeg har selv smagt på dem og de smager af nostalgiske barndominder. Børnesikringen på bøtten er så effektiv, vi voksne måtte bryde ind første gang, nu går det bedre.

D-vitaminerne er også tyggetabeletter, dem har jeg selv snuppet. De smager lidt af børnetandpasta, men jeg kan ikke komme i tanke om, hvilken smag der ville klæde dem bedre. Jeg overbevist om, at D-vitamin er rigtig godt for kroppen i de mørke måneder, så der kommer i hvert fald flere af den slags hjem til os, når sommeren mister sit greb og solen forsvinder langsomt.

Gensingpillerne har et klassisk vitaminepille look med brun overfladebehandling og de er nemme at sluge. Jeg har taget dem trofast, men har desværre ikke oplevet at blive mere peppy af den grund. Jeg havde ellers store planer for alle de ting jeg skulle nå, når energien overfaldt mig. Men trætheden skyldes nok, at jeg stadig sover i ske med Alfen og at han roterer som en grill-kylling. Der skal vist mere magi end kosttilskud til, at få mig helt op på dubberne.

Urtevitaminerne har et helt moderne look, der er spættede som små fine solsorteæg. Pillerne er lette at sluge og det er godt for man skal spise 2 hver dag. Det synes jeg er lidt træls, at ikke bare kunne nøjes med 1 piller fra hvert glas. Men jeg kan godt lide idéen om, at det er naturlige urter og mineraler, der er i kosttilskuddet.

'Hud, hår & negle'-tabletten er særligt velkommen her hos mig, fordi jeg har tør hud, tørt hår og trælse negle. Jeg satser benhårdt på, at de skal redde mit noget triste look og sammen med solen skal give mig lækker glød hen over sommeren. I får et foto, når jeg er stram som en teenager og har fejlfri hud. Man skal spise 3 af dagligt og så er det da lidt fjollet, at det der står først på ingredienslisten er fyldemiddel.

Hvidløgspillerne har Hr. F testet alene. De er gode for kredsløbet og det skal jo gerne holde længe. Han spiser de piller, jeg har lagt frem til ham om morgene. Til min store glæde har der ikke været hæslig hvidløgsdunst fra ham (med mindre han har hældt pizza ned også). Vi ved af gode grunde ikke om kredsløbet er blevet i bedre stand, men jeg håber selvfølgeligt på at have ham mange år frem i tiden.

Alt i alt er det nogle rigtigt fine vitaminpiller, hvis look passer godt seriens slogan: 'Det naturlige valg på apoteket'. Vi er helt sikkert kernemålgruppen, fordi jeg tror, at jeg er lidt af en urtekusse, men sandheden nok nærmere er, at vi godt kan tåle lidt ekstra over på vitaminkontoen. Så flere af dem, tak!


Produkterne var en gave, holdningerne er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...