torsdag den 20. november 2014

Farmand

Vi brugte alle sidste weekend på Fødeøen, fordi min far lavede en fantastisk Mortens and (lidt forsinket pga. noget over på mit arbejde). Min far kan godt lide at lave mad, og jeg kan godt lide at spise det, han laver. And er højt på min liste over mad jeg elsker og endnu højere på listen over, hvad min far er god til. Derfor er det jo skønt, at han sammen med resten af den samlede familie holder fast i, at Morten aften er fast tradition i vores familie.

Søndag morgen tog Hr. F tilbage til Forstaden for at hive tapet af væggene, så Maler Johnny kunne komme til at spartle og filte. Svesken var i højt humør hele søndagen, mens vi besøgte Moster, Onkel og fætrene. Hun var på toppen, da vi kom tilbage til morfar og i ret godt humør helt frem til sengetid. så vi besluttede at ringe til Hr. F for at sige godnat. Det var en dårlig idé, i det øjeblik hun hørte hans stemme i telefonen begyndte hagen er dirre. Øjeblikket efter da hun skulle sige godt nat, fik hun i stedet fremstammet: 'Hvornår ser jeg dig igen ...?' Inden hun opløstes i fuldkommen sammenbrud af far-savn. Han er hende ultimative nr. 1, og alle vi andre er pauseklovne, der allernådigst får lov til at udfylde tiden når han ikke er tilgængelig. Faktisk gik det ikke værre eller bedre, at da de endelig blev genforene, efter godt et døgns adskildelse, var hun så fyldt med rørelse og lettelse at tårerne igen sprang i de små øjne.

Den sidste far, der fortjener omtale i denne omgang en blogger-far, og ja de findes derude, selv om de er sjælden race. Jeg har hittet ham, fordi han også findes i mit facebook-feed af den grund at han boede i bofællesskab og gik i klasse med min gymnasiekæreste.
Dengang var vi ikke hinanden største fans og der findes sikkert ting, vi heller ikke er enige om i dag. Men han fortjener virkelig, at I klikke derover, for det er sådan en fin blog, der handler om far-kærlighed til et meget heldigt barn. Og så er han i øvrigt ikke bange for at gå imod spelt-hæren og mener eks. at børn bare skal se TV og at den moderne far er lidt en slapsvans. Så hvis du er på udkig efter nye inputs med et frisk perspektiv, så skynd dig over på bloggen og lær faren og Karate power prinsessen at kende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...