mandag den 24. november 2014

Bedstearbejde

Jeg træner ællingerne til at bidrage til hverdag med småpligter i stil med at tage tallerkner ud, rydde op efter sig selv og hjælpe med at fylde vaskemaskinen. Nogen gange synes de ovenikøbet, det er sjovt at hjælpe med ude i haven, hvis der skal trampes på blade, eller sås ærter i store mængder. Jeg bliver begejstret hver eneste gang. Jeg synes bare, det er dejlig at de gider og hjælpe. 

Så er der også hele det opdragelsesmæssige aspekt i, at hjælpe dem til at hjælpe sig selv og alt det der. Man er jo ligesom nød til at lære sine børn, at sådan nogen almindelig familiedrift tager tid. Selvhjulpen er bare lige en tand federe for alle.
 
Børnearbejde er med andre ord noget vi ynder at praktisere herhjemme. Nu er vi så i gang med at udvide den pakke til også at inkludere bedstearbejde. Morfar er kommet på besøg i anledning af anden omgang renovering, nu af stuerne, og han er blevet sat i sving med pensler og maling. Det er virkelig praktisk at kunne tage på kontorarbejde, samtidig med at malerarbejdet skrider støt og rolig frem på egen matrikel. Faktisk er det lige en tand mere smart end de effektive malere man kan købe sig til, for han hente ællingerne og sætter opvaskemaskinen i gang.   

Bloggen står lidt stille for tiden, for jeg bruger ret meget af min tankevirksomhed på at koncentrere mig om ikke at spise slik og drikke cola. Det er nemlig ikke alle der har læst mine eller så flotte Retningslinjer for tykke maver og derfor bliver jeg stadig spurgt ca. hver 10 dag, hvornår næste baby popper ud. Nu synes jeg ikke rigtigt, det er sjovt mere og så er det vist på tide at gøre noget ved i det i stedet for, at bliver ked af det. Men hvis jeg får lyst til at blogge mere om det, bliver det over på den hemmelige blog.

1 kommentar:

  1. En hemmelig blog? Uuuuuuh, nu er jeg nysgerrig (og udfylder selv hullerne med konspirationsteorier)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...