søndag den 22. februar 2015

Fødseldag og mod

Alfen blev 2 år i fredags. Han blev fejret med ubegrænsede mængde blåbær, fødselsdagsange og lego. Lørdag kom den pukkelryggede forbi og begavede barnet yderligere. Han fik bolde, bøger om tog og temmelig mange penge, der skal bruges på en trampolin og et legehus til haven. Så kan man vist godt sige at forstadsidyllen er fuldendt.
Vi gav ham Plufsig og PS 2014 Balancebænk. Der bliver slået kolbøtter og gået på line som aldrig før og jeg håber, at min mission om, at give mine børn god og sund kropsforståelse lykkes. Jeg håber i hvertfald ikke, de ender med lige slap mummi-figur som jeg har.

Alfen er skide sjov i øjeblikket fordi sproget og forståelse blomstre, vi kan pludselig se, hvilket fantastisk lille personlighed der gemme sig inden bag gluggerne. Han har virkelig god humor og laver løjer med os, når han kan slippe afsted med det. Ordet 'ånsku' er kommet i ordforrådet og bliver flittigt brugt, når han har sparket eller nevet eller givet os en med hammeren 'BANG!'. Det er altid efterfulgt af 'k'ammer' og to små arme, der lægger sig om halsen på en.

To år er sgu ret stort, og nu er der virkelig ikke mere baby tilbage, i stedet har vi en lille dreng med fuld fart på.

Ellers har jeg brug tiden på selv at være modig. Når man nu presser sin børn til at prøve noget nyt en gang imellem i udviklingens hellelige navn, er det nok en meget god idé at presse sig selv lidt også.

Derfor har jeg været i gang med at købe afskårne blomster og arrangerer dem i en let henslængt buket eller to. Den slags er sværere end det ser ud og jeg har det stadig ikke helt afslappet med hverken de afskårne blomster eller resultatet.

Jeg har også ladet kiropraktoren sætte akupunkturnåle i mig. Jeg fik kun lidt metalsmag i munden og temmelig svedige håndflader. Men det gjorde faktisk næsten ikke ondt og min krop har mega optur over det og vil gerne have flere nåle. Det skal hjerne lige arbejde lidt med.

I dag har vi så været overmodige. Alfen har været temmelig uklippet og haft lækkert hockyhår. Han er bare udstyret med hele to hvivler øverst på hovedet. De drejer hver sin vej og fjerne derved alt håret fra toppen af issen derved opstår der et vist 'måne-look'. Det går jo ikke, at lade ham se skaldet ud, så vi tog en rask beslutning om at give ham med den længste indstilling på trimmeren.
Det kan jeg ikke anbefale. Han blev utålmodig efter 2/3 klipning og så blev han træt. Derfor havde han en superfuncky frisure et par timer i eftermiddags, inden Hr. F slæbte ham med til Salon Bali, hvor de bestak ham med småkager. Jeg kan heller ikke rigtig anbefale en nødklipning hos en frisør, der klipper kort hår, meget kort over det hele. Jeg synes den stakkels Alf ligner en bøv. Heldigvis vokser det ud igen, og jeg håber, at han kan få noget gryden om et lille halvt års tid.  indtil da vil jeg forsøg ikke at græde alt for meget over spildt hår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...