onsdag den 29. oktober 2014

Uro, Berlin og Kompentace-jakken

Alfen har vist vokseværk for tiden. I hvert fald har han meget svært ved at sove. Det er helt slemt om morgnen, hvor hans krop vågner mellem 4-5, men hans forældre nægter at stå op og derfor leger stille-leg til klokken bliver efter 6, allerhelst henad 7. I dag kan han heller ikke falde i søvn, han okser rundt som en skoldet skid i en rørstol og de almindelige tricks med at nusse og lade han have en hånd eller en fod inde i min bluse virke heller ikke. Alting kører rundt.

Jeg kender godt følelsen, der er travlt på arbejde, mit hoved er fyldt med ideer og i morgen skal jeg stå i lufthavnen kl 7:15, fordi jeg skal fire dage på veninde- og studietur til Berlin. Jeg glæder mig helt sindsygt til at komme afsted og være der sammen med nogen, der også synes det er sjovt at se på bygninger, kunst og butikker. Hr. F og ællingerne er ikke sååå meget til den slags finkulturelle ting, at det ligefrem er noget, vi har opsøgt, når vi har været afsted sammen.

Men arbejdet og hverdagen har faktisk slet ikke overladt tid til, at jeg sådan rigtigt har fået sat mig ind i hvad vi kan og skal. Nogen af mine rejsekammarater har lavet et 32 sider langt program m spisestedet, udstillinger og ting vi skal, nogle andre har bestilt billetter og så er der mig, der bare har tænkt på alt muligt andet og faktisk har et hoved, der på mange måder passer til Alfens lille urolige krop.

Vi skal have et stort arrangement i kontorfællesskabet i næste uge og jeg står for en (stor) del af mit firmas underarrangement. Jeg har ikke rigtigt fået tænkt det igennem, for det blev ved med at være ude i fremtiden, men nu er det i næste uge, og det kræver faktisk en del forberedelse, både praktisk men i høj grad over i læseafdeleingen, da jeg skal moderere en debat. Jeg er ret spændt på, hvordan det bliver for det kræver vist, at jeg får læst en kommuneplan og at jeg får styr på alt muligt andet også. Og så er jeg faktisk i tvivl om det overhovedet trækker folk til, eller om vi ender med en lille rundkreds af enige mennesker. Under alle omstændigheder skal ja-hatten have selskab af kompetence-jakken* og så skal det hele nok gå.

Inden da er der jo lige den tur sydover og jeg burde nok pakke, det er bare så hulens svært, når alt mit tøj stramme, fordi jeg er tyk og hævet.

*I ved godt hvad der er for én. Det er den der mest hænger i skabet, men som bliver støves af, når der er nogen der virkelig skal imponeres. Jeg købte min, da jeg skulle have et par milioner ud af en stor fond. Den virkede dengang, så jeg kan jo håbe den virker i næste uge også.


1 kommentar:

  1. Ej manner! Sådan en jakke vil jeg også ha!

    Rigtig god tur :-).

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...