tirsdag den 21. oktober 2014

Masser af kærlighed

Fredag slæbte jeg ællingerne med til Fyn, sådan at Hr. F kunne få fred til at lave malerarbejde. Vi havde sådan en tur, hvor vi lige præcis kom ned på perronen i det øjeblikke toget kørte ind, helt perfekt - om end lidt nervepirrende. Alfen var en skideflink og lagde sig til at sove og Svesken er trænet godt i at køre i tog, så hun sad bare stille med paden.

Vel ankommet til Mosters fynske forstad smed vi bagagen og drog mod Centeret, hvor der var en time i legeland og så en time, hvor jeg skyndte mig at hælde en masse bomuldsjersey i oversize, sådan jeg igen kan klemme vommen ned i noget tøj. Jeg bliver stadig tykkere og tykkere, jeg er faktisk der, hvor jeg seriøst overvejer at hugge alt genboens ventetøj, når hun lige om lidt skyder lillebror ud, og så bare gå all in på det gravide look. Så er det også nemmere at få en plads i bussen.

Lørdagen blev brugt til Harry Potter Festival i Barndomsbyen. Jeg var ret imponeret over niveauet. Gaderne var fyldt med udklædte frivillige, der virkelig gik op i rollerne og man skulle veksle til Gallioner, for at man kunne købe tryllestave, eliksir og skumtudser (de kom til en virkelig god kurs). Der var drageæg, flyvende stearinlys og ægte enhjørninger man kunne klappe. Alt i alt var det ret fedt. Hvad der også var fedt, var at Alfen blev passet af Moster, så Svesken og jeg rigtigt kunne nyde det gode selskab vi var i, som bestod af nogen af Hr. F's og mine gymnasievenner og deres børn.
Lørdag aften blev brugt sammen med Moster, Onkel, Lille Fætter, Store Fætter og Store Fætters søde ven. Jeg er sådan en, der bliver lidt rørt over at mine pubetærer* nevø på 15 og hans ditto ven godt gider at spille brætspil med mig, mens ællingerne skiftes til at sidde på skødet af dem og æde indholdet af deres slikposer.

Søndagen stod på flot tøsetur til MacDonalds og Ikea, hvor vi købt noget Vintermys og skudt urimeligt mange penge efter noget masking tape, som er det hel store hit hos Svesken. Togturen hjem klappede på samme måde, som turen over. Togene holdt på perronerne og vi var så svinge heldige at genboen, kørte sit røde lyn ned i Vanløse efter os, så vi ikke skulle gå det sidste stykke hjem. Ret fantastisk. Hr. F havde været helt vildt effektiv og malet en frygtelig masse, så nu er vi snart færdig med den ene halvdel af huset.

Alt i alt har den her weekend, været fyld med dejlige mennesker, gode oplvelser og masser af kærlighed. Hurra.

*Elsker at ordnet.dk henviser til Beavis & Butthead, når man skriver pubertær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...