torsdag den 6. marts 2014

Undtagelsestilstand

Hvis vores hus var et land, ville regeringen nok være nød til at erklære undtagelsestilstand.

Det viser sig, at det ikke er helt nemt at få en hverdag til at køre, når der altid er mindst et medlem af familien, der er syg og alle ens egendele ligger i flyttekasser. Vi har endnu ikke haft held til at lokalisere vores fryseposer, indeholdet af Hr. F's personlige skuffe eller vores neglesaks.

Men hvorfor pakker I ikke bare ud så? Er det oplagte spørgsmål, og vi er også så småt i gang. Det meste af køkkenudstyret har fundet sig til rette på nye hylder og vi har sat reolen op, og er i gang med at fylde den med bøger. Det virker bare top tåbeligt, eftersom det hele snart skal pakkes ned igen, fordi køkken og stue skal males. Vi er stadig optimistiske og tror på, at det bliver på denne side af sommerferien.
Køkkenet skal have en større omgang, men det må helst ikke kunne ses. Vi skal have løftet køkkenbordet, så Hr.F ikke skal gå ned i knæ, hver gang han laver mad. Der skal gøres plads til en opvaskemaskine, der skal flyttes nogle låger fra den ene side over i den anden side, hvor der i øjeblikket er elementkøkken, men som gerne skulle ende som forrammekøkken. Det grønne linoleum skal af gulvet og vi skal have ændret væggenes farvekombinationen fra påskegul/nougatbrun til hvid/blå. Det mest kræver desværre nogle handy skills, som vi ikke er i besiddelse af. Så hvis der sidder nogen der ude, der kender en dygtig tømmer/snedker, der kan hjælpe os med den tilpasning, så modtager vi som altid anbefalinger.

De andre rum i stueetagen, kan vist nok nøjes med lidt spartelmasse og noget maling. Vi skal bare lige igang. Det holder sgu lidt hårdt. I dag er det mig, der er nede med sygdom. Min hals gør ondt og mit hoved kan ikke holde ud, at jeg bevæger mig. Noget siger mig, at det heller ikke bliver i dag vi kommer frygteligt meget videre.

2 kommentarer:

  1. uh ha jeg får flash backs og dejavu til eget liv her... bare nu med børn på næsten 7 og 5½... så her er linket til den bedste og mest præcise snedker, tømrer og handymand http://www.peterlav.dk/ han kan lidt af hvert- selvfølgelig med moms osv, men grundig- og går ikke af vejen for småreperationer som måske ikke lige hører til snedkerbranchen..

    SvarSlet
  2. Hvis du søger en dygtig og omhyggelig snedker med sans for gamle huse - og som kan lidt af hvert, så kan jeg anbefale asarum.dk

    Figarine - også fra Brønshøj :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...