tirsdag den 19. januar 2016

Studeikreds

Jeg har mega optur, jeg har nemlig startet en fagstudiekreds. Eller jeg har sammen med en (næsten-)kollega inviteret nogle kloge hoveder til at deltage i en studiekreds og der er allerede tikket ja'er ind.

Man kunne mene, at det er lidt tosset, at jeg sådan glæder mig til studiekreds, eftersom jeg ikke er nogen særlig god læser. Jeg har en reol fyldt af faglitteratur, jeg aldrig rigtigt er kommet igennem og den trofaste insta-følger vil vide, at lægeromaner hører til blandt den litteratur, jeg læser mest af.

Der er bare det ved det, at jeg elsker at diskutere fag, særligt i uformelle forsamlinger, hvor det er muligt at prøve en mening af og blive klogere imens jeg gør det. Jeg ved ikke,
om det er sådan i alle brancher, men når jeg er til åbne forelæsninger, er folk for mange og høflige til, at der kommer en reel og lærerig diskussion ud af spørgerrunden.

Der er selvfølgelig altid den ældre, veletablerede mand, der stiller et spørgsmål, der mest af alt handler om, det svar han også giver. Og måske en enkelt modig studerende, der tør at stille et afklarende spørgsmål, men en diskussion, hvor der udveksles og afprøves meninger kommer der virkelig sjældent.

Jeg higer efter det. Jeg higer efter et forum, hvor der er mulighed for at vender forskellige synspunkter, drøfte for og imod og måske oven i købet bliver klogere på mit fag og de omkringliggende emner samtidig. Så nu står den altså på fag-studiekreds i fritiden.



... ja selvfølgelig skal vi også spise tapas og drikke latter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...